Basistraining Beter vindbaar in Google voor bedrijven
Focus basistraining
De focus van deze Basistraining ligt op hoe je de website kan optimaliseren en we maken samen een website-analyse. Door het maken van de analyse heb je een nulmeting en een lijst met verbeterpunten.
De rode draad van de training is zoekwoorden die belangrijk zijn voor je website en ook voor de teksten van Social Media.
Het is belangrijk om vanuit je marketing- en communicatiestrategie te kijken met welke woorden je gevonden wilt worden en of je potentiële klanten ook zo zoeken.
Onderwerpen die in de Basistraining worden behandeld:
- Hoe werkt Google?
- Waar wil je als bedrijf op gevonden worden?
- Welke concurrenten kom je tegen?
- Hoe zoeken klanten of bezoekers van de website via zoekmachines?
- Waar zet je de zoekwoorden in je website?
De hele optimalisatie richt zich op het technische gedeelte aan de achterkant van de website.
Daarnaast zijn er aan de voorkant factoren die mee werken om de website beter vindbaar te maken:
- De website content: de zoekwoorden die voor optimalisatie bepaald zijn, staan deze ook in voorkant (dat wat de bezoeker ziet) van de website.
Denk hier dan aan titels, teksten, quotes en fotobijschriften. - De website opbouw: in 7 seconden beslist de bezoeker/klant of ze op je website blijft of niet. De klant moet dan in één oogopslag lezen en of zien waarnaar ze op zoek is.
Wat is het resultaat van de Basistraining?
Na de Basistraining heb je een lijst met verbeterpunten voor je website. Je weet hoe je de analyses (website, trends, concurrentie) zelf maakt en je kan zelf aan de slag met het maken van de lijst met 20 zoekwoorden.
Praktische informatie basistraining Beter Vindbaar in Google
- duurt drie uur
- wordt meestal op de locatie van het bedrijf gegeven
- is op maat gemaakt met voorbeelden uit eigen branche
- maximaal zes collega’s kunnen deelnemen
De investering voor een op maat gemaakte training is vanaf € 300,= ex BTW